آشپزی

ساخت وبلاگ

سالاد ماکارونی با روش ساده

آماده سازی: 1 ساعت مدت انتظار: 30 دقیقه مجموعاً: 1 ساعت و 30 دقیقه ________________________________________ مواد اولیه : برای 4 نفر ماكارونی (فرم دار) 1لیوان سیب زمینی 2عدد تخم مرغ 3عدد خیار شور 6عدد هویج 3عدد نخودفرنگی 1لیوان شوید (خشك) 1قاشق چایخوری ژامبون 300گرم سس مایونز به میزان لازم آبلیمو به میزان لازم نمك به میزان لازم فلفل به میزان لازم كره به میزان لازم شكر به میزان لازم طرز تهیه : ابتدا سیب زمینی ها را پوست كنده و به شكل مربعی درشت خرد كنید و بعد با مقداری كره،نمك و آب بپزید طوری كه خیلی له نشوند ولی آب ظرف كاملا به خورد آنها برود. هویج را پوست كنده و نگینی ریز خرد كنید و با مقداری آب و شكر بپزید به طوری كه مثل سیب زمینی پخته شود.نخودفرنگی را هم با مقداری آب و نمك و كره بپزید.تخم مرغ ها را نیز آبپز كرده و سفیده آنها را نگینی خرد كنید. ماكارونی را با مقداری آب و نمك به مرحله آبكشی برسانید اما اجازه دهید از حد معمول كمی نرم تر شوند و بعد آنها را آبكشی كرده و با آب سرد بشویید. ژامبون و خیارشور را به صورت نگینی خرد كنید.ظرفی مناسب انتخاب كرده و داخل آن مقداری سس مایونز و آبلیمو ونمك و فلفل بریزید و با هم مخلوط كنید.سیب زمینی،نخودفرنگی،ژامبون،هویج،سفیده تخم مرغ و خیارشور را داخل ظرف ریخته و با سس مخلوط كنید.حال ماكارونی را به مواد افزوده و دورانی هم بزنید تا مواد له نشوند.در انتها زرده تخم مرغ را روی سالاد رنده زده و نمك و فلفل آن را اندازه كنید. نكات: 1)در صورت تمایل مقداری مرغ پخته و ریش شده هم به مواد اضافه كنید. 2)سالاد را حداقل یك ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. 3)میتوانید از سایر مواد دلخواه همچون قارچ یا فلفل دلمه ای سرخ شده هم داخل سالاد استفاده كنید. نوش جان

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : ماکارونی , نویسنده : شهلا شیدایی ashpaaz بازدید : 170 تاريخ : شنبه 30 مرداد 1395 ساعت: 14:32

یک همبرگر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ اگر آنرا در خانه بپزید و از مواد غذایی سالم برای تهیه آن استفاده کنید مطمئناً علاوه بر مزه عالی شما یک همبرگر با ویژگی‌های سلامت ایده‌آل خواهید داشت.

مواد لازم:

  • 453 گرم گوشت بوقلمون
  • یک پیمانه کدو سبز
  • یک عدد پیاز کوچک
  • یک حبه سیر خرد شده
  • یک چهارم قاشق چایخوری نمک
  • یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • یک قاشق غذاخوری زیره سبز

برای همبرگر:

  • 6 عدد نان
  • 12 برگ کاهو
  • 12 بر گوجه فرنگی
  • 12 برش از پیاز

مواد لازم برای سس:

  • یک دوم پیمانه ماست یونانی
  • یک چهارم پیمانه گشنیز خرد شده
  • دو قاشق چایخوری فلفل
  • آب لیمو
  • یک قاشق چایخوری پودر سیر
  • کمی نمک
  • کمی فلفل سیاه

طرز تهیه:

  1. سینی فر را آماده کنید. گوشت بوقلمون و سایر مواد موجود در قسمت اول را با هم ترکیب کنید. آن را داخل سینی فر بریزید. به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید.
  2. در یک کاسه کوچک، مواد لازم برای سس را ترکیب کنید و در یخچال بگذارید.
  3. گریل را از قبل گرم کنید. مواد آماده شده در بخش 1 را بر روی گریل بپزید.
  4. همبرگر آماده شده را به همراه سس داخل نان قرار دهید و بر روی آن دو قاشق غذاخوری سس آماده سده، دو برش گوجه فرنگی، دو عدد پیاز و کاهو قرار دهید.

اطلاعات تغذیه ای:

  • کالری:206.3
  • کلسترول: 30.2 میلی گرم
  • سدیم: 313.2 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 23.8 گرم
  • فیبر:4.6 گرم
  • پروتئین:24 گرم
آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : همبرگر , نویسنده : شهلا شیدایی ashpaaz بازدید : 131 تاريخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت: 18:55

 

طرز تهیه آش رشته خوشمزه و نکات مهم در پخت آش رشته

آش رشته,طرز تهیه آش رشته,طرز پخت آش رشته از آش رشته به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده می‌شود   طرز تهیه آش رشته خوشمزه و نکات مهم در پخت آش رشته

آش رشته از معروف‌ترین آشهای ایرانی است. این آش را غالباً با کشک و گاهی با سرکه و حتی ترشی می‌خورند. بسته به عادت‌های خانوادگی از آش رشته به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا طرز تهیه آش رشته خوشمزه و لذیذ را به شما آموزش دهیم.

  مواد لازم آش رشته:    

لوبیا چیتی1 لیوان
نخود1 لیوان
عدس1 لیوان
 لوبیا سفید 1 لیوان
آرد گندم1 قاشق غذاخوری
 رشته آش600 گرم
پیاز داغ1 لیوان
سیر داغ1/2 لیوان
نعنا داغبه مقدار لازم برای تزیین
کشک1 کیلو گرم
 سبزی آش (تره،جعفری،گشنیز،شوید،اسفناج) 2 کیلو گرم

  طرز تهیه آش رشته : حبوبات را براي کاهش نفخ ناشی از آن یک روز قبل خیس کنید و 2 تا 3 بار آب آن ها را عوض کنید و دور بریزید.   پیازها را سرخ کنید و سیر داغ را هم آماده کنید. پیاز داغ ها  را با زردچوبه کمی تفت دهید.   نخود، لوبیا و سیر داغ و پیاز داغ را درون قابلمه بریزید و تا با هم پخته شوند. سپس عدس و سبزی خرد شده را هم به بقیه مواد آش رشته اضافه کنید.   یک تا دو قاشق آرد را در کمی آب سرد حل کنید و به مواد درون قابلمه اضافه کنید. سبزی که پخته شد رشته آش را اضافه کنید و هم بزنید تا رشته ها به یکدیگر نچسبند. زمانی که از پختن رشته ها اطمینان پیدا کردید کشک را اضافه کنید. بعد از 5 دقیقه گاز را خاموش کنید. و اجازه دهید که آش رشته کمی جا بیافتد.  نکات مهم در پخت آش رشته: مواد لازم آش رشته,نکات مهم در پخت آش رشته,تزیین آش رشته تزیین آش رشته مجلسی 1ـ قابلمه باید گنجایش مواد را داشته و کمی بزرگتر از حجم آش رشته باشد تا رشته‌ها به هم نچسبد و خمیر نشود. 2ـ سبزی آش رشته باید بدون ساقه بوده و درشت خرد شود تا آش رشته زیباتر به نظر آید. 3ـ پیاز داغ داخل آش رشته نباید کم باشد تا آش بهتر جا بیفتد. 5ـ رشته آش حتماً باید از نوع مرغوب تهیه شود. 6ـ نمک آش رشته را بعد از اضافه کردن رشته و کشک می‌ توان تست کرد تا آش شور نشود. 7ـ روغن داخل آش رشته باید به اندازه کافی باشد چون به جا افتادن آش کمک می‌ کند. 8ـ کشک را در آش رشته نباید جوشاند چون تفاوت حرارت کشک و آش رشته باعث می‌ شود کشک ببرد. می‌توان آش را بدون کشک (برای کسانی که کشک نمی‌خورند) سرو کرد که در این صورت هم تفاوت رنگ سبزی، رشته و کشک بهتر نمایان می‌شود و هم آش رشته خوش‌ رنگ‌تر و زیباتر می‌شود. 8ـ کشک حتماً باید ۲۰ دقیقه بجوشد (از نظر سلامتی و بهداشت غذا). 10ـ حرارت کشک و آش رشته موقع مخلوط کردن با هم تقریباً یکی باشد تا کشک نبرد. 11ـ برای درست کردن نعنا داغ ۲ قاشق روغن را داغ کرده نعنا خشک بریزید و فوراً خاموش کنید تا نعنا نسوزد.   12- زمان جا افتادن آش رشته زمانی است که لعابی رقیق روی آش را بگیرد، آش رشته رو به ته گرفتن باشد و رشته، بوی خامی ندهد. در این زمان باید حرارت زیر آش رشته را خاموش کرد. البته زمان جا افتادن آش رشته بستگی به نوع رشته نیز دارد.

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : طرز تهیه آش رشته خوشمزه و نکات مهم در پخت آش رشته, نویسنده : شهلا شیدایی ashpaaz بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 17 مرداد 1395 ساعت: 13:58

چیزبرگر خانگی، خوشمزه تر از فست فودی ها

آکاایران: آسان تر از آنچه که تصور می کنید، می توانید یک چیزبـرگر خانگی به خوشــمزگی غذای رستــورانهای فسـت فودی درست کنید. اغلب اوقات برگر با سیب زمینی سرخ کرده سرو می شود اما با این دستور می توانید سیب زمینی تنوری سالم تری درست کنید و از سرو غذایتان لذت ببرید.
وب سایت تازه پز: آسان تر از آنچه که تصور می کنید، می توانید یک چیزبـرگر خانـگی به خوشــمزگی غذای رستــورانهای فسـت فودی درست کنید. اغلب اوقات برگر با سیب زمینی سرخ کرده سرو می شود اما با این دستور می توانید سیب زمینی تنوری سالم تری درست کنید و از سرو غذایتان لذت ببرید.
مواد لازم:
  • گوشت چرخ کرده گوساله 300 گرم
  • پیاز کوچک رنده شده و کمی آب گرفته 1 عدد
  • سیر درشت 1 حبه
  • سس خردل 1 قاشق چای خوری
  • نان همبرگری 2 عدد
  • سیب زمینی 2 عدد
  • برگ رز ماری 2 شاخه کوچک
  • کاکوتی یا آویشن خشک 1 قاشق چای خوری
  • پودر سیر 1 قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه
  • کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی، پیاز، سس فرانسوی
,چیزبرگر،غذای ملل,[categoriy]چیزبرگر خانگی، خوشمزه تر از فست فودی ها - آکاچیزبرگر،غذای ملل

آکاایران: چیزبرگر خانگی، خوشمزه تر از فست فودی ها

طرز تهیه: 1. گوشت، پیاز، سیر، سس خردل و نمک و فلفل رابا هم مخلوط می کنیم، سپس کمی ورز می دهیم.
به گزارش آکاایران: 2. بین دو کیسه فریزر همبرگرها را به شکل دایره در می آوریم. 3. داخل ماهی تابه چدنی یا روی گریل کبـاب میکنیم و در آخر پخت روی آنها پنیر می گذاریم. 4. 2عدد سیب زمینی متوسط رو می شوییم و پوست میکنیم و آنها را حدود 8-5 دقیقه نیم پز می کنیم. 5. سپـس به آن کمی نمـک و فلــــفل و کاکوتی و رزماری و پودر سیــر و روغـن زیـتون می زنیم و در فـرc°180 تا زمانی که برشته شوند، آنها را تنوری می کنیم. 6. نان را برش زده و ســس می مالیم و گوشـت پخته و مخلــــــــفات را در آن می گذاریم و با سیـب زمیـــنی ســــرو می کنیم.
آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : چیزبرگر, خانگی, خوشمزه, تر از فست فودی ها, نویسنده : شهلا شیدایی ashpaaz بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 14 مرداد 1395 ساعت: 13:38

مرغ تنوری ایتالیایی و پاستا -آکامرغ تنوری ایتالیایی و پاستا -آکا

 مرغ تنوری ایتالیایی

و پاستا

 

 

 

مواد لازم

پاستا با اندازه های کوچک          یک فنجان
روغن زیتون                               دو قاشق سوپ خوری
سینه مرغ ( خرد شده به شکل مکعب های کوچک (نصف فنجان  
پیاز خرد شده                            نصف فنجان
سیر خرد شده                          یک حبه
گوجه فرنگی خرد شده              400 گرم
پنیر موزرل                                 یک فنجان
جعفری خرد شده                      یک چهارم فنجان
نمک                                         یک چهارم قاشق چای خوری
فلفل سیاه                                یک چهارم قاشق چای خوری
خرده نان                                   یک چهارم فنجان  
پنیر پارمیسان رنده شده            یک چهارم فنجان
کره                                           یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه

به گزارش آکاایران: فر را با حرارت 400 درجه فارنهایت داغ کنید . در یک ظرف متوسط ، آب و نمک را بجوشانید . سپس پاستا را به آن اضافه کنید تا ترد شوند و گاه به گاه آن را هم بزنید ، سپس آنرا آبکش کنید . در همان حال روغن زیتون را در یک ماهیتابه ریخته ، مرغ خرد شده را در آن ریخته و حدود 3 دقیقه آن را بپزید . پیاز و سیر را به آن بیفزایید تا وقتی پیازها ترد شده و مرغ نیز کاملا پخته شود . مخلوط مرغ را به پاستا بیفزایید . گوجه فرنگی ، پنیر موزرلا ، جعفری ، نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند . روی سینی پخت فر را کره مالیده و مخلوط را روی آن بریزید . در یک کاسه کوچک ، خرده نان و پنیر پارمیسان را با هم مخلوط کنید و روی پاستا بریزید . حدود 30 دقیقه آن را در فر بپزید تا روی آن قهوه ای – طلایی شود .

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : مرغ ایتالیایی, نویسنده : شهلا شیدایی ashpaaz بازدید : 138 تاريخ : سه شنبه 12 مرداد 1395 ساعت: 14:54